Tonfisk omelett

image14

Oj, oj,.. det var ett tag sedan jag uppdaterade " Kanelgumman".. jag har dels haft data strul...och jobbat som en dåre. Sista inlägget handlade om mina tonfisk plättar. Här har jag en tonfisk omelett.. I Spanien är det " poppis" med omeletter och finns som " dagens" i i nästan varje restaurang. Jag tycker att det är en perfekt måltid att laga hemma. Lätt och laga också.

Det är bara och följa omelettens grundrecept...Jag tillsätter lite vetemjöl för att få en fastare omelett. Kryddar med citronpeppar och salt om det är en tonfisk omelett...och lök.

Omelett: grundrecept:/ 1 portion Jag gör till ca 4 personer.../ SPANSKA TORTILLAS

1-2 ägg
1-2 msk vatten eller grädde
½ krm salt
1 msk margarin
 1 tsk-2 tsk vetemjöl

Fyllning tonfisk omelett.: 2 tonfiskburkar, 1 lök. Kryddar med citronpeppar och salt.

Först fräser du löken och häller tonfisken i en stekpanna..tillsätt margarin .

Sedan häller du äggsmeten i stekpannan  Grädda omeletten till den nätt och jämnt stelnat. Den ska vara krämliknande ovanpå och mera stel mot botten.

Servera genast gärna med sallad.
BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0