Fläskfilé med pepparrot

Photo Sharing and Video Hosting at PhotobucketIdag har jag lagat tonfisk plättar..det går fort och fixa plättarna ..och perfekt om man vill äta en lättare måltid. Ska göra ett inlägg och skriva ner receptet på mina tonfisk plättar.

Nu har jag plockat fram " Min receptbok" där jag samlar på mig mina favoriter. Hittade ingen bild på fläskfilé..men det den här får duga...

Vad sägs om senapasmarinerad fläskfilé med pepparrot?


Receptet är för 10 personer:


1 kg fläskfilé
1 msk smör
1 tsk salt
1 krm vitpeppar

Dressing
1 msk fransk senap
½ dl vatten
2 msk hackad rödlök
2 msk kapri
2-3 msk riven pepparrot
½ tsk salt och 2 krm svartpeppar

Förbered dagen gärna dagen innan:
Ugnen ska vara på 175 grader. Bryn köttet i en stekpanna. Lägg det på ett ugnssäkert fat. Salta och peppra- Stek köttet i ugnen ca 20 minuter. Lägg senapen i en skål och vispa oljan, lite i taget.Vispa vatten, rödlök, kapris, pepparrot salt och peppar. Ställ kallt.

Ca 3 timmar före servering: Skär köttet i skivor och lägg upp på en fat. Skeda över såsen. Strö över extra riven pepparrot och kapris.

Kommentarer
Postat av: solgudinna

Fisk får man inte för måna recept på.
Vet du om mjölkallergiker tål får ost?
Du verkar va duktig på det mesta.
Kram.

2007-07-23 @ 20:54:54
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Helen

Mmm det låter gott :)

2007-07-29 @ 10:24:23
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0