Kyckling a la kanelgumman

image6


Idag fixade vi en kyclingsgryta här hemma...det finns många sätt och göra en gryta. Här använde jag mig av lök, vitlök, morötter, broccolin ( sjudas ), champisar och chili. ( Steker detta )

Givetvis kan man koka kycklingen och använda sig av buljongen för att kunna göra grytan. Fast jag grillade kyckligen och jag använder spadet av kyckligen till " spadet av grytan".

Gör en röra av spadet, blandar med mat-grädde becel och använder Mango Chutney i den röra+ salt.
Tillsätter detta till grytan med stekta grönsaker och låter grytan puttra på.  Kryddar ytterligare om det behövs.

Serveras med ris och sallad.
BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0