Kycklingsgryta med jordnötter



Snabblagat och enkelt..

1 st

kyckling, hel eller delar
2 msk

olivolja
2 st

gul lök(ar)
1 burk(ar)

krossade tomater
2 dl

hönsbuljong, vatten + tärning
0,5 dl

kokosflingor
2 tsk

koriander, malen
1 krm

chilipulver


salt och peppar
2 st

vitlöksklyfta(or)
Garnering:
1 kruka(or)

färsk koriander
2 dl

jordnötter
 
Tillagning:

1. Stycka kycklingen i stora bitar. Dela gärna upp delarna i vingar, lår och bröst.

2. Skala och skiva lök och vitlök. Fräs lök och vitlök i olja i en vid gryta. Tillsätt krossade tomater, buljong, kokosflingor, koriander och chilipulver. Låt blandningen koka upp.

3. Lägg i kycklingbitarna och låt sjuda under lock i ca 30 min eller tills köttsaften är klar och genomskinlig. Smaka av grytan med salt och peppar. Om man vill ha en starkare smak så går det bra att tillsätta lite mer chilipulver och svartpeppar.

Vid servering: Strö på salta jordnötter, korianderblad och servera med kokt ris, samt en grönsallad 


Kommentarer
Postat av: majjanw

Waow! Nu har jag hittat hit. Vilket smultronsträlle!
Här kommer jag hämta mycket tips framöver.
Tjao!

2007-07-01 @ 09:05:01
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: majjanw

Nu finns Kanelgumman som länk hos mej. Det är väl ok?

2007-07-01 @ 11:33:19
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Carina

Den här måste jag prova.
Jag har också länkat kanelgumman till min blogg. :)

2007-07-02 @ 21:03:07
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0